Sparčiausiai augę baldininkai patys klientų jau nebeieško

- 2016 02 06 12:29

AR-160129697

Nors konkurencija tarp baldininkų stipri, tačiau daugelis gamintojų rado savo kelią pirkėjų – tiek Lietuvos, tiek užsienio – link. Kaip svarbiausius sėkmės veiksnius baldininkai nurodo individualų gaminių dizainą, lankstumą, investicijas į technologijas. Ir, žinoma, profesionalius darbuotojus.

Į „Gazelės“ sąrašus šiemet pateko net 90 baldus gaminančių įmonių – šis sektorius lyderiauja tarp visų pramonės bendrovių. Ir nors konkurencija tarp baldininkų didžiulė, tačiau teisingi sprendimai ne vienai įmonei leido gerokai kilstelėti pardavimus.

Konkurentais nelaiko

Prieš keletą metų daugelis baldų gamintojų neslėpė nerimo dėl to, kaip reikės išgyventi Lietuvoje pradėjus veikti pasauliniam milžinui IKEA, tačiau dabar baldininkų apyvarta rodo, kad verslininkai rado būdų atlaikyti giganto kaimynystę.

„Šio koncerno atėjimas į Lietuvą mums įtakos visiškai neturėjo. Mes pagal IKEA užsakymus negaminome ir negaminame, nes mums tai per pigu. O ir pirkėjai mūsų kitokie – gaunantys vidutines ir aukštesnes pajamas“, – sako Kristina Kasparavičiūtė, Alytaus UAB „Alsotana“ direktoriaus pavaduotoja.
Įmonė kone visą savo produkciją realizuoja Lietuvoje, nors pastaraisiais metais pamažu žengia ir į Skandinavijos rinką.

„Mes kelių į užsienį net neieškojome – tenykščiai užsakovai patys mus susirado. Po truputį šis bendradarbiavimas įsivažiuoja, nors užsakymų Lietuvoje nestokojame“, – nurodo alytiškė.

Nori nestandartinių

Didžiąją dalį „Alsotanos“ užsakovų sudaro Vilniaus pirkėjai, kurie nori išskirtinių, nestandartinių baldų. Todėl p. Kasparavičiūtė sprendimą pardavimo saloną įkurti sostinės „Domus galerijoje“ vertina kaip ypač pasiteisinusį.
„Ten dideli ne tik pirkėjų, bet ir architektų, dizainerių, kurie ieško sprendimų savo klientams, srautai. Mes patys irgi turime dizainerių komandą, kurie padeda įrengti namus ar biurus. Bet dirbame ne tik su sostinės pirkėjais – užsakovų turime kiekviename mieste, nes kai gamini išskirtinę produkciją, žmonės apie tave sužino vieni iš kitų“, – aiškina pašnekovė.
Ji pastebi dar vieną tendenciją – anksčiau pirkėjai įsigydavo dažniausiai pavienius baldus ar tik vienam kambariui, o dabar vis dažniau užsisako apstatyti visą butą ar namą, tokie užsakymai taip pat padeda auginti apyvartą.

Tik kantriems

Tarp sparčiausiai augusių baldininkų pateko ir Tauragės UAB „Tiko baldai“.
„Dirbame jau 10 metų. Tačiau tik pastaraisiais metais galime pasidžiaugti akivaizdžiu apyvartos šuoliu. Ir tam įtakos daugiausia turėjo ne kas kita, kaip įdirbis: anksčiau patiems reikėdavo ieškoti klientų, o dabar dažniausiai jie mus susiranda, nes reklama jau pasklido iš lūpų į lūpas. Tačiau tam reikia laiko, kol kas šis verslas – tik kantriems“, – teigia Algis Stonys, bendrovės direktorius.

Įmonė didesnę produkcijos dalį parduoda Lietuvoje – kad būtų arčiau pirkėjų, įkurta antrinė UAB „Tiko baldų prekyba“. Vis dėlto dalis produkcijos iškeliauja į Skandinavijos šalis.
„Ten partnerius susiradau per ekonominį sunkmetį. Kai mūsų pardavimai visiškai stojo, pats važiavau į užsienį, per pažįstamus ieškojau pirkėjų. Ir radau. Taip išgyvenome sunkmetį, o dabar vėl užsakovų nestinga ir Lietuvoje, nors su skandinavais bendraujame iki šiol“, – sako tauragiškis.

logo